Wyjazd uczniów do Niemiec 04.06-10.06.2023

W niedzielę 4 czerwca 2023 grupa uczniów wraz z nauczycielami wyrusza busem do Niemiec. Droga była tym razem trudna, co kawałek utrudnienia remonty, wypadki. Jechaliśmy 10 godzin 🙁 ale najważniejsze dojechaliśmy bezpiecznie.

Poniedziałek: z samego rana ruszyliśmy do Schule am Deister w Rodenberg. Powitanie gości czyli nas, Węgrów i Belgów. Następnie w grupach uczestniczymy w warsztatach ekologicznych i kulinarnych. Popołudniu jedziemy nad jezioro Steinhunder Meer w okolicach Hannoveru. Obserwujemy przyrodę, stan wody podczas rejsu statkiem, dopływamy na wyspę jeziora, gdzie chwilę odpoczywamy nad brzegiem wody.

We wtorek odwiedzamy Park Dzikich Zwierząt w Springe. Mogliśmy tam zobaczyć bardzo dużo zwierząt zadomowionych w dobrych warunkach. Białe wilki, orły, żubry zrobiły na wszystkich największe wrażenie. Po obiedzie pojechaliśmy zwiedzać urocze miasteczko Hammeln, z ciekawą legendą o Fleciście, który wyprowadził z miasta szczury.

Środa-jedziemy na północ Niemiec do Bremerhaven gdzie zwiedzamy  Centrum Naukowe Klimahaus. Doświadczamy tam wszystkie strefy klimatyczne globu i poznajemy skutki wynikające z ocieplenia klimatu.

https://www.klimahaus-bremerhaven.de/ POLECAMY!

Czwartek- od rana mamy warsztaty w centrum badawczym-Stacja Ochrony Przyrody nad jeziorem Steinhuder Meer, dowiedzieliśmy się w jaki sposób chroni się ekosystem wrzosowisk/bagien. Poznajemy tam również CYKL ŻYCIA PSZCZOŁY. Piesza wycieczka na bagna w rezerwacie przyrody, obserwacja ptactwa przez lornetki i w końcu dojście nad jezioro Steinhunder Meer to była czysta przyjemność. W godzinach późno popołudniowych mamy czas wolny, wykorzystujemy go na naukę w mini golfa na placu niedaleko naszej bazy noclegowej, następnie spacerujemy po miasteczku i zwiedzamy okolicę.

Piątek rano po raz ostatni jedziemy do szkoły, gdzie następuje podsumowanie projektu, ewaluacja działań podjętych w trakcie całego projektu. Po południu na terenie boiska szkolnego mamy okazję uczestniczyć w działaniach ekologicznych, zaprezentowanych przez całą społeczność Schule am Deister, włączamy się w gry zespołowe, integrujemy się. Na koniec dnia w części ogrodowej szkoły grill i biesiadowanie.

W sobotę po śniadaniu wracamy do Polski.

Wybrane kilkanaście zdjęć z setek…